vattnermeer - Reisverslag uit Stockholm, Verenigde Staten van José vries - WaarBenJij.nu vattnermeer - Reisverslag uit Stockholm, Verenigde Staten van José vries - WaarBenJij.nu

vattnermeer

Door: José de Vries

Blijf op de hoogte en volg José

21 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Stockholm

Woensdag 29 juli
In de ochtend hebben we eerst nog kasteelDrottningholm nog bekeken. Staat op de UNESCO Werelxerfgoedlijst. Een barok rococo kasteel. Ligt aan de oever van het Mälarenmeer. Prachtige kamers,zalen om te bekijken. Een overdaad aan ornamenten. Daarna gaan rijden richting Vätternmeer. Een camping gevonden in Aksersund, de belangrijkste stad van Zuid-Närke. Husabergsudde Camping. Was erg nat op de camping, meest droge plek gezocht.............ahum.

Donderdag 30 juli
Er moest gewassen worden. Gelukkig hebben ze op de camping een wasmachine en droger. Ongeveer de hele dag het washok bezet door ons. Droger steeds weer langer. Was met de hand heeft 2 dagen nodig gehad om te drogen onder het afdak. Nat, nat..... veel regen.
Veel gelezen. Geen weer om naar buiten te gaan. 'S avonds naar het dorp gelopen over pad langs het meer. Prachtig!

Vrijdag 31 juli
Veel regen vandaag. Het is soppen buiten de camper. Weer veel gelezen. Heerlijk. In de avond knapte het weer op. Er kwamen veel mensen op de camping met veel honden. Soms wel met 4, 5 stuks. Hondenshow?

Zaterdag 1 augustus
Nu is echt mijn nieuwe leven begonnen. Ik ben met pensioen!
In de ochtend naar het stadje gefietst, 1 km. De grootste antiekmarkt van Zweden is er. Wat een mensen en heeeel veeel kramen met heel veel mooie spullen. Antiek, brocante, kringloop ed...... Ook een loppis op een binnenplaats bij woningen. Erg leuk om te zien. Na de lunch hebben we een fietsroute gevolgd om een meer. Het was even zoeken waar hij begon maar een grasmaaiende mevrouw heeft ons uitgelgd waar te beginnen. Een prachtige tocht. Onderweg nog een trouwlocatie gezien in een grasland en later een stretchlimo bij een hotel met bruiloftsgasten. Geborreld met heerlijke haring in saus en zoute crackers! Mmmmmmmmmm.....

Zondag 2 augustus
Het plan was om vandaag een route te gaan fietsen. De Laxjörundan route. Maar er waait een fikse wind. We zijn gaan wandelen naar Slot Sternsund. Prachtig pad vanaf de camping langs het meer. Er was een hondenwedstrijd vlak voor het slot. Lekkere chocotaartjes in het slotcafé. 's-Avonds uit eten. In het gele café aan het begin van het stadje. Je bestelt het eten aan de bar en moet gelijk betalen. Gemarineerde haring en ceasarsalade als voorgerecht. Als hoofdgerecht hadden we warm gerookte zalm met heerlijke saus en aardappelen. Fles witte wijn voor 280 NKR. Het was een feestje. Vervolgens weer teruggelopen naar de camping.