bolsen - Reisverslag uit Waltham, Verenigde Staten van José vries - WaarBenJij.nu bolsen - Reisverslag uit Waltham, Verenigde Staten van José vries - WaarBenJij.nu

bolsen

Door: José de Vries

Blijf op de hoogte en volg José

08 September 2015 | Verenigde Staten, Waltham

Donderdag 6 augustus t/m zondag 9 augustus
Gereden naar het Bolsenmeer. De camping in Bolstad bestond niet meer. In Bolsen nog wel. Mooie camping aan het meer. In de receptie een Nederlands sprekend meisje. Haar moeder is een Nederlandse maar ze was opgegroeid in Zweden.
We zijn op de fiets via een oude spoorlijn en prachtige stille weggetjes naar Ljungby gefietst. Bij openluchtmuseum wat gedronken. Verder niet zo'n spannende plaats. Wel een Lidl en een Willy! 20 km terug.
Prachtige zonsondergangen boven het meer. Nog de andere kant van het meer langs gefietst, heel veel mooie natuur, weinig huisen. Wel mooie picknickplekken aan het meer. Moesten op een heel smal pad in het bos aan de kant voor een aantal Amerikaanse en Zweedse oldtimers. Paste maar net. Op zondag loppis gezocht. Meer kringloop in een oude schuur bij boerderij. Geluncht met graved laxs in een prachtige tuin bij oude dame. Geen witte wijn, alleen water en frisdrank. Volgende keer moesten we zelf maar de wijn meebrengen!
Dure camping! Geen gratis warm water, zelfs niet bij het afwassen. Ook nog nacht teveel gerekend. We raken zelf soms de tel kwijt. Beter opletten dus !!!!!!