camperreis zweden - Reisverslag uit Stockholm, Verenigde Staten van José vries - WaarBenJij.nu camperreis zweden - Reisverslag uit Stockholm, Verenigde Staten van José vries - WaarBenJij.nu

camperreis zweden

Door: José de Vries

Blijf op de hoogte en volg José

28 Juli 2015 | Verenigde Staten, Stockholm

Donderdag 16 juli 2015
Na de koffie vertrokken naar Denemarken. Veel snelweg genomen. Via Hamburg naar Flensburg. Vervolgens richting Odense.
Camping in Blommerslyst. Nog heerlijk van de zon genoten. Kregen steeds bezoek van moeder eend en 7 jonge.

Vrijdag 17 juli
Na de lunch op de fiets naar Odense. Vrolijke vrouw vd camping had ons de feitsroute naar de stad uitgelegd. Heen via de 6 en terug via de 75.
In de stad gefietst door prachtige parken. Authentieke straatjes met prachtige stokrozen. Auke heeft nog in de apparaten gehangen om oefeningen te doen. De 75 hebben we een eindje gevolgd en vervolgens verloren. Gelukkig kwamen we weer op de 6 uit.

Zaterdag 18 juli. Na de koffie vertrokken. Water geloosd en getapt op de camping. Ging prima. Op naar Kopenhagen. Prachtige brug met brobizz pas. Helemaal gelukt. Hij gaf een piep en de slagboom ging omhoog. Camping aan strand was vol. Kregen tip voor een andere camping. Erg basic. Nu dat was hij ook. Een groot omheind terrein met heel veel campers, caravans en tenten. Maar op fijne afstand vd het centrum. We hebben de camper aan de rand gezet met uitzicht op een park. Met de fiets naar het centrum 4,5 km. Mooi langs een vijvergebied gefietst. Naar de haven en de zeemeermin en hippiedorp Cristiana. Dat laatste was wel vergane glorie. Echt alternatief. Je werd nog net niet high vd lucht. Even aan het kanaal gezeten en terug naar de camping. Heerlijk in de zon gezeten.

Zondag 19 juli
Dies is vandaag jarig. Auke is wezen hardlopen. Na de lunch weer op de fiets naar de stad. We kennen de weg. Kopenhagen is een zeer fietsvriendelijke stad. Veel fietspaden. Botanische tuin, park en Rosenborg kasteel gezien. Toen naar Cristiansborg, residentie vd koningin. Koffie en chocolade muffin gedronken en gegeten!!!!!!!!!

Vrijdag 24 juli
We zijn sinds maandag in Torne in Zweden. Via de brug bij Malmö zijn we hier naartoe gereden. De kleine camping ligt aan het Åsnen meer. Hele vriendelijke campingbaas. Mooie plek. We hebben een aantal fietstochten gemaakt rond het meer. Vandaag zelfs een tocht van 60 km. Heerlijk koffie gedronken met kaneelbroodje en muffin. Nederlandse eigenaars met een loppis. Brocante, rommelmarkt op zijn zweeds.
Het weer is wisselend. In de ochtend en avond strak blauw, de rest vd dag bewolkt. Morgen gaan we via het glasdistrict richting Stockholm.

Zaterdag 25 juli
Glasbedrijf Bergdala bezocht. Prachtig om te zien. Veel blauw glaswerk.
Vervolgens doorgereden naar Vimmerby, dorp van Astrid Lindgren en Pipi Langkous.
Slecht weer, veel regen. Camping druk, veel cMpers en caravans dicht op elkaar. Veel gezinnen met kinderen.

Zondag 26 juli
Op naar Stockholm. Reis ging prima. Auke bij benzinestation gevraagd naar camping. Angby camping. 10 km afstand van centrum van Kopenhagen. Ik dacht dat het een caravanstalling was zo dicht staat alles op elkaar. Plekje 088 gevonden. Weinig ruimte om ons heen. Veel stuga's op de camping met volgens ons oosteuropese bewoners. Maar we komen voor de stad. Eind gewandeld bij het water.

Maandag 27 juli
Op de fiets naar de stad. Over een hele hoge brug. Er zijn veel fietspaden in Stockholm maar niet altijd duidelijk gescheiden van de voetgangers. Dus uitkijken. Veel aziatische toeristen. Oudste wijk Gamla Stan bekeken. Souvenirs voor de meisjes gekocht. Klinkerstraatjes met veel winkeltjes. Eerst hebben we het Stadhuset bekeken. Koninklijk paleis bekeken. Heerlijk geluncht in Gamla Stan. Openlucht museum Skansen bezocht. Heerlijk wandelen maar meer een kinderattractie. Teruggefietst naar de camping. Heerlijk gravad lax gegeten.

Dinsdag 28 juli
Na de lunch naar de stad. Museum voor moderne kunst bezocht. Zozo........we zijn in Nederland verwend. Eigen collectie wel aardig maar veel conceptuele kunst waarbij je afvraagt wat is hier de boodschap van. Daarna heerlijk gefietst door Stockholm. Veel rondjes langs de randen van de eilanden gefietst. Mooi oud havengebied. Koffie gedronken. Het bleef gelukkig droog, zelfs af en toe de zon. Terug op de camping hadden onze Duitse buren het heel gezellig met barbecue!

• 31 Juli 2015 - 11:49

Marijn:

Hoi paps en mams!
    Leuk om te lezen waar jullie uithangen en wat jullie allemaal ondernemen.
    Te grappig dat paps gewoon weer lekker in de rekken gaat hangen.
    Klinkt als een mooi land Zweden. En jullie hebben al super veel gedaan.
    Fijn dat de fietsen gewoon zo mee kunnen in de Camper.
    Geniet lekker! Hoe wordt het van het weekend weer heerlijk warm, dat weer komt hopelijk ook jullie kant op.
    Liefs x