jönköping - Reisverslag uit Stockholm, Verenigde Staten van José vries - WaarBenJij.nu jönköping - Reisverslag uit Stockholm, Verenigde Staten van José vries - WaarBenJij.nu

jönköping

Door: José de Vries

Blijf op de hoogte en volg José

08 September 2015 | Verenigde Staten, Stockholm

Maandag 3 augustus
Mooie rustige weg naar Jönköping. Camping Lovsjöbadens aan een meertje. Plek gelijk aan het meer. We hebben een supermarkt gemist dus gaan we op de fiets naar Taberg. Geen leuke weg maar boodschappen kunnen doen. Verder lekker lezen.

Dinsdag 4 augustus
Het is een zonovergoten dag. We zijn er voor gaan zitten. Heerlijk niets doen. Uitzicht over het meer en kilometers maken in een leesboek
Heerlijk lui.

Woensdag 5 augustus
Na de lunch op de fiets naar Jönköping. 15 km. Met een steile afdaling van 2 km. Goed te doen. Stadje ligt aan het Vätternmeer. Ook zijn er nog 2 meertjes in de stad. Jönköping is bekend van de lucifers. Een heus lucifermuseum. Oude gebouwen vd fabriek zijn nu restaurantjes en kroegjes. Aan het Vätternmeer zijn prachtige strandjes. Midden in de stad. Er loopt een fietspad langs. Terugweg was pittig. Mijn fiets kan dat goed. Op de camping stond een flyer. Auke heeft nog even met de bewoners ervan gepraat. Echte poolcirkelgangers. Nu waren ze eerder omgekeerd omdat het te koud was. 8 graden. Brrr.......